Doğru yolu bulmak için dua

Sual: Doğru yolu bulmak için dua edilirse, doğru yol hangisiyse, Allah’ın ona göstereceği bildiriliyor. Ama ben doğru yolu buldum. Dua edersem, doğru yolumdan şüphe etmiş olurum. Bunun için dua etmiyorum. Dua etmemem uygun değil mi?
CEVAP
Dua etmemek çok yanlıştır. Allahü teâlâya dua etmekle, doğru imanımızdan şüphe etmiş olmayız. (Doğru yolda bulundur!) diye dua etmek, doğru yolda, yani Ehl-i sünnet olanlar dâhil herkes içindir. Peygamber efendimiz de, âlimlerimiz de, hep böyle dua etmiştir. Asıl dua etmemek, hâşâ, (Allah, içinde bulunduğum doğru yoldan beni alır, bana yanlış yolu gösterir) diye Allah'tan şüphelenmeye yol açar. Müslüman olan, böyle bir şey yapmaktan sakınmalıdır.

Zaten hiç kimse, (Benim yolum, benim grubum yanlıştır) demez. Yanlış olduğunu bile bile kim o yolda gider ki? Hristiyan da, Yahudi de, her türlü bid’at ehli de, doğru yolda olduklarını söylüyorlar. Bir âyet-i kerime meali:

(İnsanlar, dinde çeşitli gruplara bölündüler. Her grup, kendi yolunu doğru sanıp sevinmektedir.) [Müminun 53]

Herkesin farklı inançlarda olacağını Allahü teâlâ bildiriyor. Resulullah efendimiz de, bu ümmetin 73 farklı gruba bölüneceğini açıklamıştır. Her grup, (Ben böyle dua edersem, içinde bulunduğum gruptan şüphelenmiş olurum) diye dua etmezse, hiç kimse dua etmez. Çünkü herkes, (Benim yolum doğrudur) diyor. Peygamber efendimiz, İslamiyet’ten yani gittiği yoldan hâşâ şüphe mi ediyordu da, (Beni doğru yolda bulundur!) diye dua ediyordu? Doğru yoldan mı sapacak da, bunlardan korunmak için dua ediyor? Ettiği dualardan birkaçı şöyledir:

(Yâ Rabbî, Cehennem azabından sana sığınırım.) [Buhârî]
(Yâ Rabbî, kalb katılığından, gafletten, inkârcılıktan, hakka ters düşmekten, sana sığınırım.) [Hâkim]
(Yâ Rabbî, senden dinde sebatı, doğru yolda kararlılığı istiyorum.) [Nesaî, Tirmizî]
(Yâ Rabbî, şüphe etmekten sana sığınırım.) [Bezzar]
(Yâ Rabbî, riyadan, gösterişten, yalandan, hıyanetten beni koru!) [Hatîb]
(Yâ Rabbî, doğru yoldan sapmaktan veya başkalarını saptırmaktan, haktan kaymaktan ve başkalarını kaydırmaktan, hakka tecavüzden sana sığınırım.) [Taberanî]
(Yâ Rabbî! Doğruyu bize doğru olarak göster ve ona uymayı bize nasip et ve yanlış, bozuk olan şeylerin yanlış olduklarını bize göster ve onlardan sakınmamızı nasip et!) [Mektubat-ı Rabbânî]

Yani Peygamber efendimiz, (Hakkı hak, bâtılı bâtıl olarak göster) diye dua etmiştir.

Allahü teâlânın sözüne güvenip, Ona sığınmalı. Allahü teâlâya böyle dua etmekten çekinmemeli. (Yâ Rabbî, hakkı hak olarak göster ve ona uymamızı, bâtılı bâtıl olarak göster ve ondan sakınmamızı nasip eyle. Hangi grup doğru yoldaysa, bana onları sevmeyi, dünyada ve âhirette onlarla beraber olmayı nasip eyle) diye dua etmelidir. Eğer doğru yoldaysa, abdest üstüne abdest almak gibi, nur üstüne nur olur. İman tazelemek de böyledir. Kelime-i tevhidi söyleyen, imanından şüphelendiği için değil, imanını tazeleyip kuvvetlendirmek için söyler.

Yorum Gönder

0 Yorumlar
* Please Don't Spam Here. All the Comments are Reviewed by Admin.